Заступник директора з НВР Близнюківської ЗОШ І-ІІІ ст.

Поплінська Любов Миколаївна

Робота ТТК

План роботи тимчасово творчого колективу вчителів-словесників

на 2015/2016 навчальний рік

 

Тема : «Робота із здібними та обдарованими дітьми»

 

МЕТА:                  - пошук талановитих дітей та їх розвиток;

                               - розробка системи роботи з обдарованими дітьми;

                - підвищення рівня  майстерності вчителів, спрямування їхньої роботи на

                   реалізацію творчого потенціалу;

                - розробка завдань для індивідуальної роботи із здібними та обдарованими

                   учнями на уроках української мови та літератури

 

                                              СКЛАД ТТК:

 

  1. Червінська О.С.- керівник ТТК
  2. Кірстя С.М.
  3. Чеканова Н.О.
  4. Ухань Н.І.
  5. Грубник Ю.Д.
  6. Поплінська Л.М.
  7. Куц Л.Г.
  8. Балакарєва О.А.

                                   

 

                                ПЛАН  РОБОТИ

 

                                  Зміст роботи

Термін виконання

1.

І засідання

Тема :  Теоретична  база роботи з обдарованими та здібними дітьми

  1. Підбір літератури за темою «Робота із здібними та обдарованими дітьми»

вересень 2015 р.

 

 

2.

ІІ засідання

Тема : Вироблення порад учителям щодо роботи з обдарованою молоддю.

  1. Опрацювання науково-методичної літератури з даної теми,  вивчення ефективного  педагогічного досвіду
  2. Розробка порад щодо індивідуальної роботи із здібними та обдарованими учнями

 

 

  жовтень 2015 р.

 

ІІІ засідання

Тема : Практична робота з обдарованою молоддю у навчальному закладі

  1. Апробація теоретичних положень щодо роботи з обдарованими та здібними дітьми.
  2. Відпрацювання моделі індивідуальної роботи із здібними та обдарованими дітьми.
  3. Захист напрацювань творчої групи на засіданні ШМО.

 

 

 

березень 2016 р.

 

 

 

4.

                          І V засідання

Тема : Поради батькам щодо роботи з обдарованими дітьми.

  1. Узагальнення досвіду роботи членів творчої групи
  2. Організація пропаганди напрацювань творчої групи серед учителів- предметників ліцею.
  3. Підготовка порад батькам здібних та обдарованих дітей та системи завдань для індивідуальної роботи з ними.
 

 

 

 

травень 2016 р.

   

            Поради вчителям  щодо роботи

                        з обдарованими учнями

Поради вчителю: 
1. Учитель не повинен вихваляти кращого учня. Не потрібно вирізняти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми . 
2. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина частіше від інших ставатиме переможцем, що може викликати неприязнь до неї інших учнів . 
3. Учитель не повинен робити з обдарованої дитини "вундеркінда". Недоречне акцентування на її винятковості породжує роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність - зловмисне прилюдне приниження унікальних здібностей - звичайно, неприпустима. 
4. Учителеві необхідно пам'ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються.

Якості, якими має володіти вчитель для роботи з обдарованими дітьми. 
1. Бути доброзичливим і чуйним. 
2. Розбиратися в особливостях психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси. 
3. Мати високий рівень інтелектуального розвитку. 
4. Мати широке коло інтересів. 
5. Бути готовим до виконання різноманітних обов’язків, пов’язаних з навчанням обдарованих дітей. 
6. Мати педагогічну і спеціальну освіту. 
7. Мати живий та активний характер. 
8. Володіти почуттям гумору. 
9. Виявляти гнучкість, бути готовим до перегляду свої поглядів і до постійного самовдосконалення. 
10. Мати творчий, можливо, нетрадиційний особистий світогляд. 
11. Бути цілеспрямованим і наполегливим. 
12. Володіти емоційною стабільністю. 
13. Уміти переконувати. 
14. Мати схильність до самоаналізу.

 

Як же розвивати творчі здібності школярів?

Радимо:

  • Підхоплювати думки учнів, оцінюючи їх зразу, підкреслюючи їх оригінальність, важливість, інтерес до нового. 
  • Стимулювати і підтримувати ініціативу учнів, самостійність. 
  • Створювати проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви.
  • Розвивати критичне сприйняття дійсності.
  • Учити доводити починання до логічного завершення. 
  • Надавати можливість виконувати більше навчальних завдань з обов'язковим підвищенням їх складності (при цьому має бути витриманий оптимальний обсяг додаткової роботи, щоб уникнути перевантаження). 
  • Використовувати творчу діяльність вихованців при проведенні різних видів масових заходів, відкритих занять, свят. 
  • Під час опрацювання програмового матеріалу залучати до творчої пошукової роботи з використанням випереджувальних завдань, створювати розвиваючі ситуації. 
  • Активно залучати до участі в районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах, змаганнях, виставках,предметних олімпідах,МАН.
  • Впливати особистим прикладом. 
  • Пам'ятати, що "своєчасно знайти, виховати й розвинути задатки і здібності у своїх вихованців, своєчасно розпізнати в кожному його покликання - це завдання стає тепер найголовнішим у системі навчально-виховного процесу" (В.О. Сухомлинський). 

 

Мета навчання учнів 1-11 класів - забезпечити умови для інтелектуального, соціального, морального і фізичного розвитку учнів, виховання громадянина-патріота, а також забезпечити базову освіту та підготовку до успішного подальшого  навчання.

Удосконалити навчально-виховний процес, роботу з обдарованими дітьми, дати їм ґрунтовні, міцні знання, озброїти їх практичним розумінням основ наук допомагають: 

  • олімпіади з базових дисциплін; · олімпіади з творчого мислення; 
  • олімпіади з кмітливості та логічного мислення; 
  • конкурси;
  • конкурси знавців математики та логічного мислення; 
  • інтелектуальні ігри: "Ланцюжок", "Так чи Ні", "КВК", "Ерудит", "Поле чудес", "Брейн-ринг", "Перший мільйон", "Щасливий випадок", "Бізнес", "Інтелектуальний хокей", "Вікторина", Рольова гра", Дотепник", "Що? Де? Коли?", "Колесо фортуни", "О, щасливчик", "Зоряний час", "LG-Еврика", "Найрозумніший"... 

Елементи змагань, що містяться в іграх, сприяють розвитку здібностей творчого мислення, залучають учнів до активного життя. Розв'язуючи ребуси, кросворди, учні поступово починають складати власні головоломки, що сприяє розвиткові пам'яті, уваги, кмітливості, учні вчаться:

- самостійно працювати з літературою;

- аналізувати та систематизувати отримані дані; 

- робити висновки. 

Отже, при плануванні роботи з обдарованими дітьми можна порекомендувати такий перелік орієнтованих заходів: 

1. Створення інформаційного банку даних обдарованих дітей із різних напрямів діяльності. 

2. Систематизація матеріалів періодичних видань із проблеми дитячої обдарованості. 

3. Проведення проблемно-тематичних семінарів із метою систематичного підвищення майстерності вчителів, які працюють з обдарованими дітьми. 

4. Створення авторських програм та методичних розробок, спрямованих на виявлення та розвиток обдарованих дітей .

5. Організація постійно діючого консультпункту для вчителів  із залученням науковців, лікарів, психологів, методистів районного відділу освіти. 

6. Залучення до роботи з обдарованими дітьми вчителів, які мають педагогічні звання "вчитель-методист", "старший вчитель". 

7. Створення банку педагогічного досвіду щодо роботи з обдарованими дітьми. 

8. Організація і проведення шкільних, районних  олімпіад із базових дисциплін / українська мова та література, російська мова та література, хімія, географія, іноземні мови, математика, фізика, інформатика та ін../

9. Формування груп для індивідуального сумісного навчання обдарованих дітей на базі однієї паралелі з урахуванням рівня здібностей та сфери обдарованості, запитів кожної дитини. 

10. Підготовка до друку матеріалів із досвіду роботи, порад учителів, які працюють з обдарованими дітьми. 

11. Організація та проведення творчих звітів педагогів за результатами роботи з обдарованими дітьми на індивідуальних заняттях, гуртках, студіях. 

12. Забезпечення до участі обдарованих дітей у шкільних, районних, обласних творчих конкурсах. 

13. Здійснення моніторингу стану здоров'я обдарованих дітей. 

14. Розробка системи матеріального та морального заохочення обдарованих учнів та вчителів, які працюють з ними. 

15. Розгляд питань організації роботи з обдарованими дітьми та визначення подальших напрямів роботи на засіданнях шкільних, районних  методичних об'єднань учителів, педагогічних радах, нарадах при директору. 

Список використаної літератури

1. Вєліканова А.  Обдаровані діти – хто вони? / А.Вєліканова // Психолог. – 2006. –  №42. – С. 18-21.

2. Єфімова І.   Педагогічна технологія "Створення ситуації успіху" та інтерактивні методи перевірки знань / І.Єфімова // Українська мова та література в школі. – 2009. – №20. – С.22.

3. Заболотний  О.В. Як знаходити знання. Організація науково-пошукової дослідницької діяльності учнівської молоді / О.В.Заболотний  // Українська мова й література в середніх школах,  ліцеях,  гімназіях,  колегіумах. – 2003.– №2. – С.94-106.

4. Іванова Л.І. Школа та шкільний учитель в системі Малої академії наук / Л.І.Іванова // Завучу. Усе для роботи. – 2009. – №7. – С.13-16.

5. Комісарова С. Робота з обдарованими дітьми / С.Комісарова, Д.Ведмеденко, М. Білогірна  // Психолог. – 2010. –  №25-28. – С.57-81.

6. Лоткова І.В.  Плекаймо обдарованість / І.В.Лоткова // Завучу. Усе для роботи. – 2009. – №11-12.

7. Нижник Г. Авторська корекційно-розвивальна  програма  для обдарованих  дітей  / Г.Нижник, Н.Барабаш, О.Куравський // Психолог. – 2006.  №25-28.

8. Остапчук В.  Обдаровані діти. Які вони?  / В.Остапчук // Шкільний світ. – 2009. –  №19. – С.9-10.

9. Сорич І. Організація роботи із обдарованими дітьми у навчальних закладах / І.Сорич // Психолог. – 2006. – №25-28.

10. Таїна обдарованості : практико-зорієнтований збірник на допомогу тим, хто працює  із  обдарованими дітьми / укладач Заболотний О.В.; за заг. ред. Клокар Н.І. – Біла Церква: КОІПОПК, 2005. – 160 с.

11. Тімченко С. Формування комунікативних компетентностей учнів за допомогою технології розвитку критичного мислення / С.Тімченко // Українська мова та література в школі. – 2009. –  №11. – С.23-25.

12. Циганкова Е. Як тобі живеться, вундеркінде? / Е.Циганкова //  Психолог. – 2003. – №18-19. – С.35.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Погоджено»                                                               «Затверджено»

Педагогічна  рада                                                     «__»_______ 2015

                                                                                      директор ліцею

 Рада ліцею         

«__»  ______2015                                                       _____ М.М.Іваненко

 

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про банк обдарованих дітей Близнюківського ліцею

Близнюківської районної ради Харківської області  

 

    Положення про банк даних  обдарованих розроблено відповідно до Указу Президента України від 30.09.2010 року № 927/2010 '' Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих і талановитих дітей та молоді'', Концепції регіональної стратегії підтримки та розвитку дитячої обдарованості на період до 2020 року, з метою організаційно – технічного та інформаційного забезпечення діяльності щодо підтримки обдарованих дітей і визначає порядок створення, ведення й підтримки в актуальному стані БАНКУ даних обдарованих дітей.

 

Зміст БАНКУ

 

БАНК є системою централізованого обліку, накопичення та збереження інформації про учнів Близнюківського ліцею, які є переможцями й призерами  обласних, всеукраїнських та міжнародних етапів конкурсів, турнірів, змагань, олімпіад, конкурсів – захистів науково – дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук учнівської молоді, обласної наукових конференцій тощо, які показали високі результати в академічній, творчій, технічній, соціальній, спортивній діяльності .

Відповідно до Концепції регіональної стратегії підтримки та розвитку дитячої обдарованості на період до 2020 року БАНК укладатиметься за такими видами обдарованості:

  • інтелектуальна (діти, які мають високі досягнення у навчальних предметах, науковій, дослідницькій діяльності),
  • практично – перетворювальна ( діти, які мають високі досягнення в раціоналізаторстві, винахідництві, технічному моделюванні, обдарованості у ремеслах тощо),
  • художньо – естетична (діти, які мають високі результати в хореографії, сценічному, літературно – поетичному, образотворчому, музичному мистецтвах),
  • психомоторна (діти, які мають високі результати в спорті, спортивних танцях тощо),
  • комунікативно – організаторська (діти, які мають високі досягнення як лідери, оратори, організатори тощо).

 

 

 

 

Мета створення БАНКУ

 

Основною метою створення БАНКУ є:

  • забезпечення єдиної системи обліку обдарованих дітей
  • збір, систематизація та збереження інформації про досягнення обдарованих дітей
  • інформування державних, регіональних, місцевих органів влади, закладів освіти, культури, спорту, інших зацікавлених організацій про досягнення обдарованих дітей
  • удосконалення системи роботи з обдарованою молоддю в ліцеї

 

Організаційне забезпечення БАНКУ

 

Методичне забезпечення ведення БАНКУ й підготовку інформаційних матеріалів на його основі здійснює заступник директора з  навчально-виховної роботи.

 

Порядок ведення та функціонування БАНКУ

 

Збір та ведення банку даних за індивідуальними досягненнями обдарованих дітей на рівні закладу здійснює адміністрація ліцею.

Повна інформація про індивідуальні досягнення обдарованих дітей в електронному та паперовому вигляді за встановленими формами  надається класним керівником до адміністрації закладу.

Для розгляду наданих матеріалів адміністрацією створюється комісія, яка приймає рішення про внесення даних до БАНКУ.

До ліцейного  БАНКУ  даних включаються учні від  6 років.

Внесення дітей до БАНКУ відбувається відповідно до схеми внесення даних про обдаровану дитину  на підставі досягнень обдарованої дитини .

 

Підтримка БАНКУ в актуальному стані

 

Актуальна інформація в БАНКУ даних зберігається 1 рік, а потім оновлюється.

Оновлення інформації, що міститься в БАНКУ, проводиться засідання педагогічної ради один раз на рік ( за підсумками річних досягнень) до 01.06 поточного року. Доповнення до БАНКУ  вносяться за результатами конкурсів, змагань, турнірів, олімпіад протягом року.

Відомості – доповнення подаються в  паперовому вигляді.

Персональна відповідальність за достовірність, повноту, своєчасність наданих відомостей для формування БАНКУ даних покладається на класного керівника.

                                           СХЕМА  ПОПОВНЕННЯ ДАНИХ ДО БАНКУ                       

 

                                                      1 крок

                                                Анкетування дитини

                                               (виявлення здібностей)

 

                                                              2 крок

                          Виявлення обдарованості:

  1. Визначення виду обдарованості (інтелектуальна, практично – перетворювальна, художньо – естетична, комунікативно – організаторська, психомоторна)
  2. Виявлення ступеня сформованості обдарованості (актуальна, потенційна)
  3. Виявлення форми обдарованості (явна, прихована).
  4. Виявлення широти прояву обдарованості в різних сферах діяльності (загальна, спеціальна)
  5. Виявлення особливостей вікового розвитку

 

                                                3 крок

                                   Взяття дитини на шкільний

                                          первинний облік

 

                                                4 крок

                                      Внесення дитини до районного

                                         банку обдарованих дітей

 

 

 

 

Досягнення дитини, за якими формується Банк обдарованих дітей

                                         Інтелектуальна обдарованість

 

 

                І – ІІІ місця в І, ІІ, ІІІ, ІV етапах Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін

І – ІІІ місця в заочному та очному турах  Всеукраїнських інтернет – олімпіад

І – ІІІ місця на Всеукраїнських турнірах юних

І – ІІІ місця на І, ІІ, ІІІ етапах Всеукраїнського конкурсу – захисту науково – дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук учнівської молоді, обласної хіміко –біологічної заочної школи

Переможці та призери інших конкурсів інтелектуальної спрямованості районного, обласного, всеукраїнського, міжнародного рівнів.

 

Практично – перетворювальна

 

І – ІІІ місця у районних, обласних, регіональних, всеукраїнських, міжнародних змаганнях та конкурсах з судо- , авіа- , автомодельного спорту, технічної творчості, раціоналізаторства, різних видів ремесел.

 

Художньо – естетична

 

І – ІІІ місця в районних, обласних, регіональних, всеукраїнських, міжнародних конкурсах та фестивалях літературної, пісенної, музичної творчості, хореографії, образотворчого мистецтва, прикладного мистецтва.

 

 

Комунікативно – організаторська

 

Переможці та лауреати конкурсів та фестивалів лідерського руху районного, обласного, всеукраїнського та міжнародного рівнів

Активна участь у роботі районної  «Школи лідерів»

Активна участь у громадському житті району

Активна участь в учнівському самоврядуванні.

 

Психомоторна

 

І – ІІІ місця в районній, обласній олімпіаді з фізичної культури

І – ІІІ місця в спортивних, туристських  змаганнях, фестивалях, турнірах районного, обласного, регіонального, всеукраїнського,, міжнародного рівнів

Членство в збірних командах району,області, України з різних видів спорту

Виконання нормативів на звання кандидата в майстри спорту України

І – ІІІ місця в фестивалях, конкурсах, турнірах районного, регіонального, обласного, всеукраїнського, міжнародного рівнів із спортивних танців, циркового мистецтва тощо.

 

                                                  

КАРТКА-ВІЗИТКА  ОБДАРОВАНОЇ ДИТИНИ

Прізвище ім’я  дитини , клас, вид обдарованості

 

 

Місце для фото

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

       Рік навчання

                                      Нагорода

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*До картки-візитки додається ксерокопія документа про нагороду дитини

                                 

                                                                                         

               

                      План роботи тимчасового творчого колективу

                         вчителів математики та іноземної мови

                                на 2016/2017 навчальний рік
Засідання  №1.«Інтегрований урок – як одна із форм застосування комп’ютерних технологій».

  1. Підготовчий етап
  2. Вивчення науково-методичної літератури з проблеми інтегрованого уроку.

    2.Основний етап 

2.1. Теоретична частина

Анкетування для виявлення рівня професійної компетентності учасників творчої групи

 2.2 Практикум

-         Обговорення відкритого уроку.

-         Вироблення рекомендацій, щодо підготовки програмного забезпечення для відкритих уроків. 

2.3 Психологічна підтримка

 

 

Салон педагогічних ідей «Інтегрованість знань – технологія розвитку креативної особистості»
3. Підсумковий етап

 

  
-         Підбір та розробка тем для відкритих уроків членів групи згідно до існуючого ПЗ школи.

Засідання  №2.«Упровадження інтегрованих уроків  у допрофільній освіті (середня ланка)».

  1. Підготовчий етап

Підбір та розробка тем для відкритих уроків членів групи ;

2.1. Теоретична частина

- Що таке креативність?

 2.2 Практикум

-         Обговорення відкритого уроку;

-         Вироблення порад, щодо вибраних тем для учнівських проектів. 

2.3 Психологічна підтримка

Засідання  №3.«Інтегрованість знань – шлях до розвитку творчої компетентної особистості».

  1. Підготовчий етап

-      Вивчення науково-методичної літератури з теми розвитку креативної та компетентної особистості.

2.Основний етап 

2.1. Теоретична частина

- Створення методичного бюлетеня  на тему: «Інтегрованість знань - шлях до творчої особистості»

2.2 Практикум

-         Обговорення відкритого уроку.

-           Комп’ютерна підтримка навчального процесу.

2.3 Психологічна підтримка

-   Діагностика розвитку рівня пізнавально-творчих здібностей

3. Підсумковий етап

-        Вироблення порад  для створення ІКТ –супроводу інтегрованого уроку

Засідання  №4.« Упровадження інформаційно-комунікативних технологій у навчально - виховний процес ».

1. Підготовчий етап

 Підбір матеріалів для опису досвіду роботи з даної теми.

2. Практичний етап.

-Узагальнення досвіду роботи за темою «Упровадження інформаційно-комунікативних технологій у навчально - виховний процесс»

 

 

 

 

 

 

 

 

Субота, 27.04.2024, 12:09
Вітаю Вас Гість

Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Архів записів

Друзі сайту

  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0